Home / sweetsourleyra

sweetsourleyra

Redakan Kemarahanmu

Sulaiman bin Shurd ra berkata: كُنْتُ جَالِسًا مَعَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَرَجُلاَنِ يَسْتَبَّانِ فَأَحَدُهُمَا احْمَرَّ وَجْهُهُ وَانْتَفَخَتْ أَوْدَاجُهُ. فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِنِّي لأَعْلَمُ كَلِمَةً لَوْ قَالَهَا… Klik Sini Untuk Baca Artikel Penuh

Read More »

Kenali ciri-ciri pesakit Alzheimer

Alzheimer merupakan sejenis penyakit penurunan fungsi saraf otak yang kompleks dan progresif dan bukannya penyakit menular. Penderita Alzheimer mengalami keadaan penurunan daya ingatan yang parah sehingga penderita akhirnya tidak lagi mampu mengurus dirinya sendiri.  Alzheimer juga kekadang bermula dengan kelemahan kemampuan bercakap, kemampuan berfikir sihat, daya ingatan, kemampuan pertimbangan, adanya …

Read More »

Kerabu Serai Buah belimbing

Assalammualaikum wbtSelamat pagi Selasa yang ceriaSelamat bercuti bagi yang bercuti sempena cuti sekolah ni..Ummi pun bercuti gak..tak jauh pun..cuma ke Johor dgn rombongan Che Chah dan keluarga..hehe 5 batang seraiSegengam buah belimbing kering5 ulas bawang merah kecil7 biji cili apikerisik Cara membuatnya: * Serai dihiris halus2 kemudian dibasuh dan diperah …

Read More »

Jangan dilupakan 3 Doa ketika Sujud

     1. Mintalah diwafatkan dalam keadaan husnul khotimah   Allahumma inni as’aluka husnal khotimah bermaksud :  Ya Allah aku meminta kepada-MU husnul khotimah 2. Mintalah agar kita diberikan kesempatan Taubat sebelum wafat Allahummarzuqni taubatan nasuha qoblal mautbermaksud :  Ya Allah berilah aku rezeki taubat nasuha (atau sebenar-benarnya taubat) sebelum wafat   3. …

Read More »

Bad Eyes !

Assalammualaikum wbt Waktu mengodek2 email terjumpa email dari kawan aka adik yang duduk kat Oman, dihantar pada Umi pada tahun 2008..huihhh lama tu kan. Jom cuba …semoga kalau sesiapa tengah stress dengan kerja tu, cuba buat ni supaya rasa relax sikit. Try to read this;  If u cant then follow …

Read More »
Report Artikel Lucah Dan Iklan PopUp Melampau